- Reklama -press media
HomeRady a NávodyNa modernizaci železnic nejsou peníze, důsledky mohou být fatální

Na modernizaci železnic nejsou peníze, důsledky mohou být fatální

-

Pokud na modernizaci železnic nebude dostatek financí, důsledky mohou být až fatální včetně ohrožení bezpečnosti cestujících.

Prohlásil to v dnešní online diskusi státní tajemník ministerstva dopravy a výstavby Jaroslav Kmeť.

Podle něj stát nemůže aktuální špatnou situaci železnic podceňovat a proto je nezbytné i ve státním rozpočtu najít finanční zdroje, aby se dostali železniční tratě alespoň do normálního stavu.

Podle ministra dopravy a výstavby Andreje Doležala v návrhu státního rozpočtu na příští rok není dostatek financí na to, aby se dalo na stavu Slovenská železnic něco zásadního změnit.

„Je to takový paradox. Sníme o tristokilometrových rychlostech, které v rámci dopravy na Slovensku ani velmi nedávají smysl. Jsme taková malá země, že ten vlak by musel už u Trnavy nebo Žilině brzdit. Přitom se bavíme o tom, že budeme rádi, když dostaneme infrastrukturu alespoň na takovou úroveň, na jakou byla projektována. na jižní trase mluvíme o rychlosti 90 až 100 km / ha na severní trase alespoň o rychlosti 160 km / h, „dodal šéf resortu dopravy a výstavby.

Resort dopravy a výstavby v zájmu získání financí na modernizaci železnic vyjednává s ministerstvem financí. Ty diskuse podle Doležala nejsou jednoduché.

„Chápu, že ministr Eduard Heger drží kasu, ale já se mu snažím vysvětlit, že dlouhodobě se nemůžeme spoléhat pouze na eurofondy a na evropské finance z plánu obnovy. Vysvětluji i důležité souvislosti. Jedině železnice nám mohou pomoci odlehčit cesty a mohou nám významně pomoci při snížení emisí. Jedině železnice nám mohou pomoci v mobilitě pracovní síly na Slovensku a zlepšit kvalitu našeho života, „dodal Doležal.

Mohlo by Vás zajímat

spot_img